PPZ organiseert: themabijeenkomsten ‘Vertrouwen in vakmanschap’
Drie verdiepende themabijeenkomsten met eigen leervragen als basis
Van vinken naar vonken – van controle naar vertrouwen – eigen regie – van generiek naar maatwerk – ontregelen van het leren
Deze teksten, of varianten daarop, maken bij zorgorganisaties steeds vaker deel uit van de visie op leren. Mooie termen maar hoe geef je deze inhoud?
Bij het opnieuw vormgeven van het leren krijg je te maken met vraagstukken als wetgeving en aanpassingen in toetsbeleid. Maar ook de implementatie en borging stelt je voor nieuwe uitdagingen. Tijdens ons online Kennisfestival Leren 3.0 (maart 2023) stonden we hier al bij stil.
In drie bijeenkomsten, verdeeld over dit jaar, gaan we verschillende thema’s met elkaar verdiepen onder begeleiding van Petrouschka Wind- Werker*.
- woensdag 21 juni: thema ‘De wetgeving, het begin en eind van het regelen’
- woensdag 13 september: thema ‘Van toetsbeleid naar aangetoond bekwaam’
- woensdag 15 november: thema ‘Implementeren en borgen’
Om goed aan te kunnen sluiten de leervragen per thema, vragen we deelnemers om zich met een opdracht voor te bereiden op iedere bijeenkomst. Dit om niet alleen om de eigen leervraag te onderzoeken, maar vooral om alvast de eerste stappen te zetten in het (ont)regelen binnen de eigen organisatie.
De bijeenkomsten zijn, ook los van elkaar, te volgen door medewerkers die werkzaam zijn bij organisaties die lid zijn van Profportaal Zorg.
*Petrouschka werkt onder andere, als organisatieadviseur in de zorg bij PW-W Consultancy. Zij richt zich op het leren en ontwikkelen in de praktijk en maakt zich hard voor het vertrouwen in vakmanschap en het faciliteren van de vakmensen in de voorhoede van de organisatie.